tisdag 19 april 2016

FÖR ATT FÅ MYCKET MÅSTE MAN BLI MYCKET

Min tänkarmin
Min uppenbarelsemin
Hej och tack för att ni kikar in :)
Nu när jag har tagit det stora steget mot att bli egenföretagare och precis startat ett aktiebolag - som jag har stora visioner för by the way - händer något som skulle kunna lamslå mig. Jag blir s k i t rädd! 
Rädd för att inte hålla måttet, rädd för att inte duga, rädd för att inte klara av något, rädd för att ingen ska gilla det jag gör, rädd för att det ska skita sig. Ja listan går att göra låångMen så började jag fundera på det här med mina rädslor och vad dom är egentligen. Dom är resultatet av fruktansvärd kommunikation jag har haft med mig själv. En psykisk misshandel som har pågått mellan mina öron där jag konstant har sagt och fortsätter säga till dig själv att jag inte kommer att hålla måttet, inte kommer att duga, inte kommer att klara av det, ingen kommer att gilla det jag gör osv. osv.  
  Och vad händer då? Jo, jag börjar såklart känna känslor som matchar mina tankar. Vi vet idag att vi blir det vi tänker och att vi undermedvetet graviterar oss mot våra mest dominanta tankar. Så det som händer med dig och ditt liv när du konstant tänker tankar som handlar om att du inte är värd något, att du inte kan något, att du aldrig kommer att lyckas, att ingen gillar det du gör är att det blir precis så. Det blir precis så som du själv har "förutspått".
Tänk otankar vore frön. Varför väljer vi då allt för ofta att plantera de ruttna fröna som ger oss rutten frukt, vissna blommor och ogräs? Det är precis lika lätt att plantera friska, hälsosamma frön som ger saftig frukt, väldoftande rosor och färgglada rabatter. Det tar trots allt lika lång tid att plantera ett friskt frö som ett ruttet frö. Det kräver lika mycket underhåll och arbete innan de börjar växa och ge frukt. Ändå väljer vi att plantera och underhålla de ruttna fröna som vi vet inte kommer att ge oss något, inget vi får nytta av. Inget som kommer ge oss något vi kan äta och njuta av. 
Varför gör vi det? Ovana! En ovana för att vi inte kan bättreJag tror även att det handlar om ett slags skydd från besvikelse. Besvikelsen som kommer från att ha tagit modet till sig att prova göra något som fullständigt skrämmer skiten ur en och sen misslyckas. Bra säger jag. Misslyckas mera! Bättre träning finns det inte. Minns ni vad jag skrev om i mitt förra inlägg? Det finns inga misslyckanden, bara miss i lyckandet. Kalibrera, sikta om och skjut igen. Och igen. Och igen. Så många ggr som det krävs för att nå era mål. 
Vi måste bara bli medvetna om våra intentioner. Vad har vi för intentioner med dagen när vi vaknar? Livet? Vad har vi för visioner? Vilka är våra mål? Har vi helt kristallklara mål? Om det är en ny bil du vill ha - kan du se den helt klart framför dig? Vet du vilken färg den ska ha, vilken modell, märke? Se nu till att matcha dina tankar om dig så att dom och dina känslor om dig matchar vad det är du vill ha. Inte det du inte vill ha! Vet du vad du får mer av när du tänker på vad du inte  vill ha? Mer av det du inte vill ha :) haha det är så retligt sant. Blir man mycket  får man mycket, det kan inte bli på något annat vis. Du kommer att ställa högre krav på omgivningen, du kommer att tycka att du är värd mer, du kommer att våga göra saker och ta steg som tar dig längre fram än du någonsin hade kunnat annars. 
Fokusera på dig. Dig! Snegla inte över på grannen, stirra dig inte blind på Facebook, Instagram eller på bloggarna. Det är inte du, det är inte meningen med ditt liv - att jaga någon annans syfte. Och för guds skull sluta tro att du är mindre värd eller mindre kompetent än a l l a andra. News flash! Ingen är bättre än dig på att vara du. Ingen. Ingen i heela världen. Du blev unik med dina unika drömmar och mål, ingen är precis som du med exakt samma drömmar och mål. Du blev unik. Att jämföra sig själv med någon annan är bara orättvist mot dig själv och om du väljer att kämpa för någon annans syfte på jorden med sitt liv kommer du missa ditt egna. 
Låter det logiskt? Låt ditt egna liv glänsa. Lev efter ditt egna syfte och inte någon annans. Vi styr våra tankar helt själva. Alldeles själva, alltid. Den makten är vår och den kan ingen ta ifrån oss. Det är också den absolut mäktigaste makten som finns anser jag. Allt - a l l t - startar med en tanke, en vision och en avsikt. det betyder att du sitter på makten utav allt födelsen av allt som ska hända i ditt liv. Utnyttja den makten och gör det väl. Investera i ett par riktigt djärva tankar om dig själv och se själv vad som kommer att hända - du kommer inte att bli besviken ;) 


1 kommentar:

  1. Hej! Hittade ingen mailadress till dig. kontakta mig gärna om du är intresserad av ett samarbete. MVH Karin kl@impera.se

    SvaraRadera